LIV blog: Zakaj imam svoj bajk že 4. leto?

Na svoj bajk sem zelo navezana, kupila sem ga na Novi Zelandiji decembra 2019. Z mano je prepotoval že kar nekaj kilometrov in prefural kar nekaj različnih trailov – od Nove Zelandije, Slovenije, Italije, Avstrije, Hrvaške, Portugalske pa do Tajske. Seveda pa vse to terja določeno mero pozornosti, vztrajnosti ter tudi vloženega denarja in časa. Obraba je neizogibna. Vendar pa lahko obrabo nekoliko zmanjšamo z določenimi prijemi. Kako poskrbim za svoj bajk, da je obraba čim manjša in da lahko furam svoj bajk brezksrbno še naprej po svetu?

1. ČIŠČENJE

Prvi, zelo pomemben del nege bajka je samo čiščenje. Redno čiščenje mi bo zagotovilo nekaj let več s svojim bajkom. Predvsem v zelo suhih in zelo blatnih razmerah je kritično, da bajk dobro umijem po vsakem furanju. Ni dovolj samo z vodo, ampak uporabim tudi primeren šampon. Nekateri deli bajka so še posebej nagnjeni k hitrejši obrabi, zato ekstra pozornost namenim:

  • Verižniku – tega si ne želim vsakič posebej razstavljati, ker bodimo iskreni, se mi ne da, vendar pa je že zadovoljivo, da vzamem staro zobno ščetko in dobro poščetkam vse te umazane zobe;
  • Vsem vzmetem, ki jih bajk ima – tu sem previdna, da jih ne popraskam, zato imam posebno gobico samo za to in preverim kar s čistim prstom, da je res vsa umazanija odstranjena;
  • Potopni sedežni opori, kjer je podoben princip kot pri vzmeteh.Po vsem čiščenju in namakanju poskrbim, da bajk dobro posušim, predvsem pri zavorah na balanci in vzmeteh, še posebej pozimi, preden ga pospravim v mini skladišče, saj so temperature nižje in bolj vlažno je, kar lahko pripelje do rjavenja na železnih delih bajka.

2. PODMAZOVANJE!

Po čiščenju vse skupaj spet podmažem, nič pač ne gre na suho. Podmazati je potrebno verigo z lubrikantom, ki je primeren za čas in lokacije furanja. Vzmeti in potopno sedežno oporo pošpricam in premažem kar z WD40. Pazim, da ne uporabljam iste stare cunje za WD40 in čekiranje »mastnosti« verige, ker lahko ponesreči prenesem umazanijo z verige na vzmeti. Idealno bi bilo, da preverim vse to pred vsakim furanjem, ne samo po čiščenju. Bajk mi bo hvaležen.

3. PUMPANJE!

Čekiranje tlaka v gumah pred vsakim furanjem mi je prišlo že v kri. Če še nimate, polagam roko na srce, da investirate v digitalni merilec tlaka, ki je res zelo preprost za uporabo (celo zame☺) in bolj natančen kot samo pumpa z analognim merilnikom. Vsake toliko, odvisno koliko furam, pa preverim tudi tlak v vilicah in amortizerju. Če nimate takšne tlačilke pri roki, pojdite do vašega najbližjega serviserja za pomoč. Ker veliko letim s kolesom, kjer je priporočljivo izprazniti zrak iz vzmeti, je zame najlažje, da jo imam doma.

4. POSODOBITVE SO NA VOLJO!

Zavore so važne, sploh za take, kot sem jaz, ki jih zelo pogosto uporabljam.☺Trudim se, da zavorne obloge preverjam dovolj pogosto. Zamenjam jih, preden sem na zadnjem »dovoljenem« milimetru. Druga stvar – zavorna tekočina – če se nočete sami zaje****ti s tem, priporočam, da peljete bajk kar na servis, ker zna biti kar zoprno. Zavorne diske pa sčistim s primernim čistilom približno enkrat na mesec. Še ena stvar, ki se rada hitro obrabi, je veriga. Zna se zgoditi, da če kupite novo verigo, boste morali kupiti tudi nove verižnike, saj bodo stari že preveč obrabljeni za novo verigo. To se je zgodilo meni. Tako kot pri avtu, se tudi pri bajkugume obrabljajo, zato pač jih je potrebno enostavno zamenjati. V tem času sem morala zamenjati tudi ležaje, ki polnovzmetenim bajkom omogočajo boljšo funkcionalnost vzmeti in s tem hkrati rešujejo okvir pred nepotrebnimi pokci. Preverim jih nekje na pol leta.

Ko pa sem želela posodobiti svoj bajk in ga malo spimpati, pa sem zamenjala še:

  • Sedež
  • Potopno sedežno oporo
  • Menjalnik
  • Ročaje
  • Zavore in zavorne diske

Z nego in vzdrževanjem bajka je kar ogromno dela, vendar pa je ves trud poplačan. Zato sem s svojim lepim bajkom že 4. leto. 💟

Piše: Anja Rot

 

21.02.2023